Alla inlägg under januari 2009

Av Heli - 28 januari 2009 21:33

Har halkat runt med hundarna på banvallen idag,det är is överallt där vi brukar gå, längtar till  det blir vår o snön o isen smälter bort..

Har anmält Akira till lydnadstävlingen i Östhammar 22 februari,så nu ska vi  sätta igång o träna lite mer,väntar med att tävla med Brisen tills rutan sitter lite bättre.

Tränade apportering med Akira i köket ikväll,hon  har tuggat sönder alla apportbockar så vi måste träna bort tugget,på den nya  har inte hon satt något tandmärke än,sen håller jag på att lära henne att rulla på kommando,än så länge fattar hon ingenting ,utan bara rullar efter godisbiten..


Brisen fick också lite träning idag,vi tränar positioner,ett steg åt sidan ,två steg bakåt,o så vidare...har ingen större fantasi med att lära henne några nya trick,hon kan rulla o snurra runt,vinka,släcka lampan o backa,har försökt att lära henne att städa men det har inte gått så bra..hon är duktig på att stöka till!

Av Heli - 25 januari 2009 16:25

Så var det nästan slut på den här helgen med..

Ifredags kväll var vi till Helena o Andreas o fikade,blev kvar där rätt länge så dottern ringde o "efterlyste" oss till slut..

Igår så skulle vi åka upp till Granngården o köpa hund o kattmat,det gjorde vi  o sen kom sambon på att vi skulle åka förbi Jonas o Lisa o titta in i hundbutiken,jag tänkte bara köpa en ny apportbock,men det blev mer än så o dyrt blev det,beställde en ny jacka ,det är ju inte så kul att ha instruktörsjackan på sig om hundarna beter sig som idioter...eller när jag är o tävlar,ibland vill man inte skylta var man kommer ifrån..dessutom när det står instruktör på ryggen...

Idag har vi inte gjort så mycket,har städat lite o så har vi vart på klubben o gått promenad tillsammans med Louise o Wilda,sen träffade vi Saras valp Arrak ,han var jättesöt!

Av Heli - 22 januari 2009 20:48

Sambon är med sitt jobb och bowlar,sen skulle de gå ut på krogen efteråt så han ska sova på jobbet inatt,så Sanna o jag har hand om hans hund..

När han ringde hem för att höra hur det var så avslutade han samtalet med :Krama min hund...,inte godnatt,puss,eller jag älskar dig,utan ..krama min hund...jag har blivit brädad,av en rödhårig stor lufs...!!!

Av Heli - 22 januari 2009 20:45

Kan Brisen vara släkt med de här tro...?

Lockarna o färgen är lika iallafall...

Av Heli - 21 januari 2009 21:38

Det blev tråkigt att blogga på hemsidan,så det blev en ny blogg,med samma adress som förut...

Vi har varit o tränat på klubben Sanna o jag,Brisen var taggad o gjorde allt som hon skulle nästan..det där med rutan,det funkar inte så bra,skulle behöva hitta en bra Brisenmetod,som alltid skulle funka,nu har jag provat med targetplatta o klicker,att lägga godis i rutan,att låssas lägga godis i rutan,att ställa mig själv där o stå o upprepa att jag står i rutan...att springa efter o ge henne översvallande beröm..allt funkar,men bara några gånger,sen börjar hon backa in i rutan igen...men gör det nåt,är det inte snyggare om hon backar tio meter in i rutan...


Akira var lite okoncentrerad ikväll,det var mörkt o skuggigt,Sanna fick kommendera oss igen,det gick sådär,men ganska bra ändå

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards