Alla inlägg under januari 2010

Av Heli - 28 januari 2010 20:55

Totte kom hem för en liten stund sen,ver inte var han har varit men han kastade sig över matskålen,kan ha vart instängd nånstans...   Brisens öron var visst med på kortet,det har jag inte sett förut!!!

Av Heli - 27 januari 2010 20:39

Idag har det blåst o snöat,visserligen inte så kraftigt som jag trodde...men det tog tid för mig att komma hem  från jobbet idag...Har åkt skrangelmoppen  i ca två veckor,men eftersom det skulle snöa idag så tänkte jag ta bussen hem,var tidig i Alunda så jag var in o kikade i affärerna som finns där i väntan på 820,ställde mig sen o väntade på den,väntade o väntade,sen kom en buss,ingen 820 utan en vänlig busschaufför som talade om att alla bussar som skulle ut på småvägarna var inställda....kul...blev till att vänta på 86an för att hoppa av vid spånga o börja gå hem,då var sambon på väg hem så jag hann väl halvvägs innan han kom...

Kastade ut hundarna på gårn när vi kom hem o så tinade jag upp lite innan det blev promenad med hundarna,var väl inte på världens bästa humör precis,men en timmes promenad med torra strumpor piggade upp en lite..  


Våran katt Totte har varit borta sen i måndags, han brukar vara borta några dar ibland,på våren o sommarn,inte nu när det är snö o kallt,han kan iochförsig va uppe på grannens höskulle,våra katter trivs där...vi har ju även grannar som matar katterna,så om inget har hänt honom dyker han säkert upp om några dar..


Har anmält oss till klubbens årfest,anmält Brisen till tävlingen i Östhammar o betalt räkningar...ska anmäla Akira till Tierp i mars också,så nu gäller det att träna  ordentligt med bägge två

Av Heli - 26 januari 2010 20:51

Det är januari o jättekallt...vad gör vi då,jo börjar planera sommarens agilitytävlingar..sambon ska väl snart lägga in om semester,får väl se om vi åker till Åtvidaberg i år igen,samtidigt så vore det kul att åka o tävla nånstans där vi inte varit tidigare,typ nån veckotävling...istället för bara en helg,ska kika i tävlingskalendern lite så får vi se..

Ska damma av Brisens lydnadskunskaper o träna stenhårt med henne ett tag,tänkte tävla med henne på östhammars bk i februari,grejen med Brisen är att även om vi tränar som idioter,så kan hon få för sig att hon inte har lust just den dagen,det är roligare att apa sig o få folk att skratta åt en,typ bita sin matte i baken,hälsa på folk,springa iväg o leta godis eller rulla runt..men  som sagt ,hennes matte är lite envisare än hon...

Av Heli - 24 januari 2010 19:46

Eftersom sambon inte kan gå så bra pga stukningen o dottern sov borta i natt så fick jag ta ut alla hundar själv på morron,tog först en promenad med deras hundar, Ebba & Athos som lekte nästan hela promenaden       Sen blev det en promenad till,med Brisen o Akira        

Av Heli - 21 januari 2010 21:55

Det var inte brutet...en kraftig stukning...bara,tur i oturen!

Men som sagt,tjurskallen kör hem,vilket jag sa...

Av Heli - 21 januari 2010 20:43

Nej,nån trisslott har vi inte vunnit på...

Men ibland händer det grejer som man inte alls räknar med eller tror att det ska hända en...

Sambon ringde hem för ett par timmar sen,då hade han vart på fotbollsträningen o skadat sig (han är tränare...men kunde väl antagligen inte låta bli att spela)  

Han trodde att han brytit fotleden,så han var på väg till akuten,sen har jag inte hört nåt mer men där kan han bli sittande länge...   Förhoppningsvis så är inte fotleden bruten men om den är det så hoppas jag att han inte är så tjurskallig att han kör hem,men känner jag honom rätt så gör han det...



Av Heli - 21 januari 2010 20:32

Info om tre Tervar som sitter på Hundstallet.
Dem kom in till Hundstallet pga. vanvård. Det som dessa hundar har gemensamt är att de sista tiden/ åren har de tillsammans bott i en bil, då de från början var sex stycken så vart det givetvis mkt trångt och stressfaktorn var väldigt hög. Hur mycket social kontakt dem fått är svårt att säga. Men när de anlände till Hundstallet var de väldigt rädda för alla människor, de flydde till andra sidan boxen så fort man kom in i stallet, de var i början uppe på väggarna och klättrade för att slippa mänsklig kontakt. Det tog långt tid innan dem fick förtroende att komma fram och hälsa. Trots att de varit hos oss i flera månader är de fortfarande mkt försiktiga och osäkra. Däremot är de väldigt snälla och vänliga, trots att de är rädda är det ingen som försökt nafsa eller bita. Dom har tränats på att umgås med olika människor dagligen vilket har gett framsteg men de har fortfarande en hel del att jobba vidare på.    

Kopierade detta från belgiska vallhundsklubbens hemsida...

Vet inte varför eller vad som går fel när man låter sina hundar bo i en bil utan  mänsklig kontakt,en terv är en hund som behöver jobba för att må bra..

Hade jag inte ett helt gäng med hundar så skulle nån av dem hamna hos oss...som sambon säger: jag släpar alltid hem allt som jag tycker synd om.....min lillasyster säger att jag alltid släpat hem allt som är luddigt och hårigt,det är därför sambon bor här ,säger hon!

Av Heli - 19 januari 2010 22:44

                                    

Vårens kurser på Olandstraktens bk
Valpkurs  5 ggr 500:-

Allmänlydnadskurs 8 ggr 900:-

Tävlingslydnadskurs 8 ggr 900:-

Agility nybörjarkurs 7ggr 700:-

Agility fortsättning 7 ggr 700:-

Aktiveringshelg   500:-
EV. Unghundskurs  8 ggr 900:-

Anmälan  till alla kurser senast 20100305
Anmälan via hemsidan www.otbk.com 
 




Ovido - Quiz & Flashcards