Alla inlägg under december 2009

Av Heli - 29 december 2009 15:16

Med hundarna blev det idag,ca 8 minus o påbyltad som bara den, fick för mig att gå upp till sommarhagen o ingen hade gått där innan oss så det blev till att pulsa i snön,blev alldeles svettig!

Såg några konstiga spår,varg? Hade tyvärr ingen kamera men den som  orsakat

  spåren hade inte sjunkit ner i snön,vilket hundarna gjorde,men de var kopplade,hade de vart lösa så hade de nog inte heller sjunkit  ..

2 timmar var vi ute,sen tränade jag lite lydnad med Akira,hon har inte börjat löpa än så förhoppningsvis kan vi tävla på lördag,ska visst bli kallt då...

Av Heli - 28 december 2009 19:54

Är förkyld igen,jag som nästan blivit frisk från den förra förkylningen o nu är det kört igen,när jag är ledig  o dessutom behöver träna till lördagens tävling,tränat har jag gjort  ändå men det är rätt jobbigt att andas...väldigt mycket gnäll blev det nu  

Såg ett reportage i tidningen om omplaceringshundar från Irland,där är det tydligen vanligt att skaffa en ny valp i julklapp o då sparka ut den  "gamla" hunden,vem sjutton orkar uppfostra en valp varje år..jag tycker det är skönt med mina hundar som är några år för att de för det mesta förstår vad jag vill o menar...okej, Brisen gör som hon vill ändå,men det är mitt fel skulle jag tro..Dessutom så har vi sällan hemmet o dess inredning söndertuggat numera...  

Av Heli - 27 december 2009 21:23

    Blev rätt lugn,julafton firade vi hemma med mamma,syster o hennes barn o svärmor och en ensam farbror  som syrran förbarmade sig över o så två hundar till förutom tervligan,fast två hundar till,ja en o så en bit hund..för jag vet inte om man kan kalla en hund som man måste skydda från katterna för hund...är nog lite elak nu..

På juldan slappade vi bara,jag tränade lite med hundarna oxå en kort stund på promenaden,sambon han plogade upp gräsmattan åt mig under tiden så att jag kan träna på gårn,det var snällt!

Igår så utnyttjade vi presentkortet på Eckeröfärjan,tyvärr så har jag lätt för att bli sjösjuk o det gungade väldigt mycket när vi åt.klarade mig rätt så bra,men nån efterrätt klarade jag inte av ...det som är det godaste av allt..sen spenderade vi resten av tiden med att titta på folk i baren,det finns  en hel del att  titta på  



Av Heli - 21 december 2009 21:38

Fick ett roligt julkort idag från henne som köpte våran shettis Mandel,kortet i sig var inte roligt men det var kul att se att  den lilla herrn verkar ha det bra,det är den lilla svarta hästen som är Mandel,11 år gammal numera,vi köpte honom som treårig hingst ,vi hade mycket kul ihop,även om det blev en del konflikter oxå,det gällde att vara lika tjurig o envis som han

 

Av Heli - 20 december 2009 20:54

Helgen bara rusade iväg,igår blev det lite hundträning på förmiddan o så hjälpte jag sambon med veden på eftermiddan,det finns de som sågar ved på sommarn, eller tidigt på hösten och vi ,vi gör det när den gamla veden är slut o det blivit kallt...ja det  är väl bra att skilja sig från mängden!  På kvällen så  var vi till Anna o  Mange på spel o glöggkväll,det var kul,blev en sen morgon  idag..

Körde lite lydnadsträning med hundarna idag med,Brisen lugn o sansad o Akira helt speedad,men det gick bra ändå

Sen har Sanna o jag bakat  o vart ute i snön med hundarna,nu är det två dagars jobb,sen ett par veckors ledighet,ska bli skönt  

Av Heli - 18 december 2009 21:46

Har mått bättre idag..har lyckats dammsuga o vart till affärn oxå,så på måndag blir det till att jobba igen,vilket är roligt.

Jag blir så rastlös hemma,speciellt när jag inte orkar göra nåt,man ser hur hundhåren växer i hörnen,eller är det dammtussar?

Akira behöver träna lydnad innan tävlingen o jag har knappt orkat mig utanför dörren...men nu är det på väg att vända igen!

Av Heli - 18 december 2009 21:40

 

Ovido - Quiz & Flashcards