Alla inlägg under december 2009

Av Heli - 15 december 2009 13:32

Är hemma från jobbet idag,den här förkylningen är verkligen envis,jobbade igår men är sämre idag,lika bra o va hemma ,då jag inget orkar ändå..

Köpte julklapp till sambon på älvsjömässan,ja det är en bra grej...sen om han blir glad för den,det återstår att se  

Köpte även en ny spårlina o tuggben till hundarna o en ny kampis till Akira,hennes träningsleksaker håller aldrig längre än max en månad..

Nej,nu ska jag lägga mig igen..

Av Heli - 12 december 2009 21:22

Idag så hade vi det årliga julbordet för pro på jobbet,hundarna däremot,speciellt Akira fick för sig att nu ska vi iväg o tävla när matte är uppe o alla andra sover,så hon följde efter mig överallt i morse med en förväntansfull blick,istället så hade Sanna hand om henne o Brisen idag när jag jobbade.

Har diskat på jobbet nästan hela dan,är rätt förkyld o dessutom så är det kul att diska...på jobbet ....inte hemma  

Nu är jag jättetrött så det är väl bäst att sova,vi ska på älvsjömässan inorgon,det ska bli kul!

Av Heli - 9 december 2009 17:03

Gav katterna fiskpanetter till middag,våra katter får sin mat uppe på spisen för att hundarnna inte ska äta upp den,vilket de gör ändå...

Morris har inte riktigt förstått vad han är för något så han bär gärna ner sin mat  o lägger den på hundmatstunnan,vilket han gjorde även idag. Brisen tror att Morris är extremt snä'll som gärna matar en stackars hungrig belgare så hon står där vid tunnan o väntar,när han kommer med maten så tar hon den o Morris han förstår inte vart den tar vägen så han hämtar mer,ända till maten är slut...ja då borde den hungriga belgaren vara mätt,om det nu finns ett stopp i såna    

Av Heli - 8 december 2009 20:40

Kom hem från jobbet för ca en o en halv timme sen,den här veckan  blir lite tuff,men det ska väl gå det med. I år var det vårat köks tur att hålla den årliga jultillställningen,eller vad man ska kalla det,för de andra köken  som står under samma chef,det gick bra iallafall...frågan är om någon ens tycker att det är roligt?


För övrigt så är jag lite less på vissa "uppdrag"  jag tagit på mig i föreningslivet,ja kan man kalla det så? En del av er vet nog vad jag menar...  känns lite så här just nu...  eller mer så här

Av Heli - 4 december 2009 22:01

Vad gör man?? Jo,somnar i soffan när det var Idol på tvn,vaknar en liten stund senare av dotterns skratt,då sitter jag o pratar i sömnen,vad jag sa var helt obegripligt men jag drömde nåt konstigt...

Satt mig vid datorn istället,ska försöka hålla mig vaken en stund till,behöver ju inte upp kl 5 imorrn. Men tänkte åka o träna agility så det blir nog ganska tidigt ändå.

Ska anmäla Akira till lk2 i tierp  oxå, så nu gäller det att börja träna lydnad igen,vi har haft uppehåll ett tag,mest på grund av mörker o trötthet...o så för att lydnadsträning blir så tråkigt ibland...ett enda ältande o backande tillbaka   

Men nu har vi vilat från träningen ca en månad så nu är det säkert roligt igen!

Av Heli - 1 december 2009 20:20

Jag bara avskyr att sy,min symaskin hatar mig o krånglar dessutom jämt om jag ens  gör minsta försök till att närma mig den förhatliga apparaten,men visst det är bra att ha en symaskin,om den nu bara ville samarbeta  

Nu var det så att mamma har hela hösten haft en av mina jackor  som hon skulle byta dragkedja på,när vi var dit i helgen så hade hon sprättat bort den gamla kedjan o jag fick för mig att så svårt kan det inte vara att bara sy dit den nya,så jackan åkte med hem,blev inslängd i garderoben..tills jag skulle få lust att  sy  fast kedjan.

I kväll så är jag själv hemma o vad  passar inte bättre än att  sy ihop jackan,så resten av familjen slipper höra mina förbannelser över den  dumma symaskinen  

Sagt o gjort jag började sy,tråden gick av gång på gång,helt plötsligt så funkade det ändå bra att sy,inget krångel alls..Tills jag  nöjd över mitt verk att jag lyckades tittar på jackan o ser att ena sidan  på knäppningen är längre än den andra...hur gick det till?

Okej det blev lite konstiga veck,men det såg ändå relativt bra ut...

Nu ligger jackan i garderoben igen o jag antar att den kommer att få ligga där ett bra tag innan jag gör ett nytt försök o symaskinen är förpassad  under klädhögen på skrivbordet,där slipper jag se den...  

Ovido - Quiz & Flashcards