Alla inlägg under april 2009

Av Heli - 29 april 2009 20:46

För det är Brisens födelsedag...inte förräns imorgon men då hinner jag nog inte skriva... födelsedagshunden är skendräktig o är arg på sin omgivning,speciellt på Athos som försöker ta hennes valpar,han får stryk av henne hela tiden men eftersom han bara har en massa päls o ingen hjärna så fattar han ingenting...



Av Heli - 28 april 2009 21:39

Vi har vart på klubben o fixat med agilityhindrena,vi var några  stycken som tränade lite och så tvättade vi alla hopphinder,slalomet o alla tunnlar,tunnlarna var svårast  att tvätta,dessutom så fick Sanna tag på vattenslangen o duchade nästan ner  mig...jaa lite överdrivet  var det,men hon gjorde sina försök. Klubbens nya platt tunnel har kommit också så nu är det slut på släpandet av det gamla tunga åbäket,förhoppningsvis slut på alla blåmärken  man får av att flytta platta tunneln,tyvärr så är trähindrena vi har rätt tunga så det brukar bli blåmärken av dem med,hittar vi en sponsor så behöver det vara en stark person...

Av Heli - 25 april 2009 21:23

Vi kom iväg i tid idag,dock utan den glada sponsorn som inte har dykt upp...Istället med en rätt så glad men morgontrött sambo,det gick bra det med,men en sponsor vore inte helt fel ändå!

Var lite orolig för att Akira skulle springa av banan o flyga på nån hund  så jag var ganska nervös,dessutom så hade Brisen o Akira fått väldigt täta startnummer i bägge klasserna,så jag fick hålla på o byta

Det var ganska svåra banor eftersom det var en öppenklass tävling,men vi lyckades rätt bra  idag.

Brisen o jag diskade oss i agilityklassen,jag var helt borta i huvet o glömde visa vart hon skulle.

Akira  kom runt med 20 fel o hamnade på en 15:e plats av ca 37 starter,jättebra !  hon är så duktig!   Hon hade inte en tanke på att springa av banan o slåss,men hon bet mig i handleden istället,så det kanske borde blivit en diskning...


Ihoppklassen så startade jag först med Akira,vi blev diskade för att hon hoppade fel  i däcket,men i övrigt så gjorde hon ett bättre lopp än i agilityn.

Brisen blev  felfri i hoppklassen med en tid på 30 sek nånting,vilket gjorde att vi kom trea ,Hon är också jätteduktig! 


På eftermiddan så gick Sanna o jag långpromenad med hundarna i  nästan två timmar,så nu är vi riktigt trötta allihopp...


Av Heli - 24 april 2009 22:29

Finns det nån som har lust att sponsra en tokig familj,som ska lassa bilen full med hundar,burar ,stolar,fika o vatten till hundarna ,för att åka iväg tidigt en lördagmorgon på agilitytävling(när det  skrotmarknad i Viksta...av alla dagar naturligtvis..) Vad vi behöver är en stor bil,kanske en liten buss,en glad chaufför som kliver upp tidigt med ett leende på läppparna o packar bilen,rastar hundar,fixar frukost o mackor,som även är med när det ska tränas o bygger upp banorna åt oss,släpar fram o tar undan hinder..som sponsrar med hundmat,koppel,burar,tält,tävlingskläder ,bensin mm.

Vi bär gärna likadana overaller med sponsorns namn på,även hundarna kan ha matchande täcken för att visa sponsorn vår uppskattning, Visst låter det bra! Tyvärr så finns det nog ingen sån sponsor nånstans,men helt fel vore det inte..


Av Heli - 24 april 2009 22:21

Katterna verkligen älskar Brisen,även om hon nu inte är så jätteglad i dem så låter hon  kattungarna klättra på henne o de ligger gärna inrullade i hennes lockiga päls,lite muttrar hon åt dem ibland,men som "rottweiler" Whilmas barn så bryr de sig inte om det alls,så hon låter dem hållas..

Av Heli - 22 april 2009 21:22

Nu har jag anmält Akira o mig till en apellspårstävling i Tierp 17/5,helt galet,för hon kan inte de lydnadsmomenten riktigt o så har jag mest spårat med henne i skogen. Hade tänkt ta apellen med henne nångång i höst,men kunde bara inte låta bli när Sara frågade om jag skulle med på den tävlingen. Så nu har vi ca 20 dagar på oss att träna in framförgående (nån som har ett bra tips?) stanna kvar när jag kastar apportbocken o hopp sitt hopp,sen behöver vi träna appellspår och det helst med störning...sen vet man ju inte om vi kommer med,men det är några apppelltävlingar i närheten i maj o även i juni så det ska nog ordna sig.


För övrigt så ringde dottern Skandia idag o då kunde man inte ens säga upp försäkringen på telefon utan de skulle  göras skriftligt...det hade ju hon ,den arga tanten kunmnat upplysa om igår istället för att vara otrevlig,hon trivs nog inte med sitt jobb inte!

Av Heli - 21 april 2009 20:30

Ringde till Skandias barn o ungdomsförsäkrings bolag idag,skulle säga upp dotterns barnförsäkring,fick brev därifrån idag o tänkte att nu ska det äntligen bli av. Brevet var adresserat till mig o det är jag som en gång tecknade försäkringen o sitter o betalar den varje månad... När jag äntligen kom fram på telefon o fick prata med något som inte var en förinspelad röst, så var hon riktigt otrevlig,redan när hon svarade i telefon,men jag presenterade mig o sa att jag ville säga upp försäkringen,så fick jag till svar att det måste dottern göra eftersom hon är försäkringstagare.

Svarade att dottern inte ens tecknat försäkringen o att  det är jag som betalar den,att isåfall har de ingen rätt att dra den från mitt konto heller eftersom jag nu inte fick säga upp den.. (det är väl ingen större sak om dottern ringer o säger upp försäkringen men...) Hur som helst  blev den här kvinnan(det var inte riktigt det jag tänkte om henne i det läget) ännu mer otrevlig då jag undrade varför de inte skickar ut information när man fyller 18 om vem som ska betala försäkringen, men då var det så att jag måste förstå att de isåfall kunde de inte göra annat än att skicka ut papper. Var på vippen att säga att hon borde vara glad över att hon har ett jobb,men lyckades hejda mig,då hade hon nog exploderat. Jag brukar inte bråka med folk i telefon,men om man är kund på ett ställe så visst har man rätt att bemötas trevligt i telefon. Nu ansåg inte hon att jag var kund,bara betalande så det kanske är en annan sak...


Av Heli - 18 april 2009 22:26

Akira o jag tävlade lydnad på klubben idag,det var jättekallt ,blåst o hagel,väldigt bra tävlingsväder!

Vi hade startnr 4,det är ett bra nr. man kommer med i första platsliggningen o hinner värma upp hunden utan att bli nervös.

Akira låg på platsliggningen,men hon låg o tittade åt ett annat håll hela tiden,det drog inte ner poängen men hon skulle ju kunna titta rakt fram istället...Vid tandvisningen så hade domarn lite bråttom så jag hann inte få henne att sitta o reserverad som hon är så backade hon lite grann men lät ändå domarn titta på tänderna,inte heller det drog ner poängen.

Linförigheten  var halvdann,fick inte upp kontakten med henne riktigt,men resten av tävlingen gick riktigt bra, Vi kom 2:a med 168,5 poäng! Hon är så duktig!

Tränade lite agility med henne efter tävlingen,det gick riktigt bra idag,hon bet mig inte i armen en enda gång! Vi ska ju tävla agility nästa helg o jag vet inte om Akira är färdig för det riktigt men  det blir bra träning om inte annat.


När vi kom hem så gick Sanna o jag ut med hundarna på långpromenad i skogen,tränade budföring med Brisen som var övertänd o kastade sig in i mitt ben vid ingångarna,det gäller att försöka stå kvar utan att ramla!


Ovido - Quiz & Flashcards