Alla inlägg under mars 2009

Av Heli - 12 mars 2009 17:13

Stod i matsalen på jobbet idag,vi serverade pannkaka  och inte vet jag var de elever som klagar på skolmaten finns men de verkar inte finnas på skolan jag jobbar på..de åt och åt ,vi fick värma flera kilo till  + potatisbullar,jag hann bara byta bleck på bleck så var de tomma,vi som skulle ha en lugn dag idag när vi bara hade pannkaka...! Blev alldeles slut..

Tog ut hundarna när jag kom hem,släppte Akira o Brisen på banvallen för att de skulle få leka,de gjorde de,en liten stund,sen drog bägge två iväg in i skogen-dumma hundar,många förbannelser över dem blev det innan de kom tillbaka och sen blir man så himla glad när de kommer springande  och berömmer  för att de kommer,trots att man bara hatat dem sekunderna innan...små änglar(smådjävlar ientligen)..tur att jag ska ner och träna på klubben ikväll,kanske blir det nån ordning på dem då...



Av Heli - 10 mars 2009 21:12

Har anmält mig o Akira till  läger  på Heby bk i maj,vi ska vara med i spårgruppen ,tror att det passar bäst för henne även om det skulle va kul att prova sökträning,men hon är ju som hon är med människor,även om det har blivit bättre.Förhoppninsvis så finns det plats kvar på lägret!


Av Heli - 10 mars 2009 19:54

Idag har det snöat hela dan,här längtar man till våren...som om det skulle hjälpa. Tog en långpromenad med hundarna i skogen efter jobbet,var rätt mysigt att gå  i nysnön iallafall,gick jättelångt in i skogen på en timmerväg,sen vek vi av på något som såg ut som en stig o hamnade efter en stund vid en sommarstuga som jag inte sett förut,men har aldrig gått där heller så..följde en liten väg från stugan o kom ut på Myssinge vägen ca  3-4 km hemifrån så därifrån gick vi hem.


Funderar på att tävla agility 5/4,ska anmäla Akira med,till en klass tror jag,det får nog räcka som första gången,eftersom det är öppen klass så är det lite svårare än klass 1 o vi har inte kunnat träna så mycket agility i vinter

Av Heli - 8 mars 2009 19:20

Idag var vi på hundpromenad på klubben,det var många idag ca 10 st som halkade runt..sen blev det lite fika o prat,känns som om det börjar hända lite grejer på klubben nu!

Igår så tränade vi agility,här hemma på gården,vi fick en lång tunnel av sambon i julklapp och så har han byggt ett slalomhinder,sen har vi några hopphinder och ett däckhinder så man kan träna lite olika kombinationer,Akira har blivit jätteduktig på slalom,tränade även tunnel inskick med henne.

Med Brisen blev det lite svårare övningar,tränade  bla. med att sätta henne framför slalomet o ställde mig själv i slutet o kommenderade "slalom",det blev lite tok i början men sen fattade hon o då gick det bra.

Sen blev det promenad med sambon  och sen åkte vi till Helena & Andreas  på middag  och fika.

Av Heli - 6 mars 2009 21:48

Bönderna här omkring har åkt ut med gödsel till åkrarna ,de spiller en hel del när de kör..men Brisen är väldigt duktig på att städa efter dem,hur lätt är det att gå promenad med en hund som bara har kobajs i skallen,som struntar totalt i alla nej o andra  kommandon,som dessutom sprang o rullade sig i den stinkande stora högen på åkern...nu sover hon med magen full av dynga..!

Av Heli - 5 mars 2009 19:30

Vi fick svar på Ebbas knölar igår,det var inga tumörer utan tydligen så hade hon fått mjölkstockning som blivit knölar,det var visst inflammerat o därför bildat knölar. Det var bra,inga mer operationer just nu och de får köra agility!

Har anmält Brisen till lk2 i Tierp,så nu ska vi träna rutan  varenda dag,men som dottern säger så är det  svårinlärt ,inte för att Brisen inte kan utan för att hon inte vill...det är det enda det handlar om,vilja o motivation..men hon har en lika envis matte så det ska nog gå till sist!

Av Heli - 3 mars 2009 20:41

Även om det inte känns så än. Igår kväll så vräkte det  ner snö,var på möte på klubben,tränade med Brisen innan,hon hade glömt bort allt hon kan utom att rulla runt...Ska tävla i slutet på mars har jag tänkt men håller på o velar om jag ska anmäla Akira eller Brisen. Akira tycker att det är roligare,men jag tror att jag ska tävla med Brisen den här gången,måste bestämma mig innan anmälningstiden går ut.

Sambon var på intro för kursen han o Athos ska gå,det verkar vara en bra kurs(men var den är ska jag inte göra reklam för här..)


Av Heli - 3 mars 2009 20:35

Välkomna att anmäla er till vårens kurser i Alunda! Valp/allmänlydnad dagtid/kvällstid, Tävlingslydnad/brukslydnad, agility, freestyle, rallylydnad & utställningskurs.

Anna S nr:018-252583,

www.otbk.com

Ovido - Quiz & Flashcards