Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Heli - 17 mars 2010 20:14

Var ute o gick på eftermiddan  med hundarna lösa på banvallen,den är i stort sett rak så man brukar se om det kommer någon emot en.

Nu finns det en liten sväng som är dold så jag sa till Athos o hålla sig brevid mig men tjejerna var lite längre fram...då såg jag att i kurvan kommer det några småhundar springande lösa visserligen men ändå,så jag slet tag i Athos(tur han har mycket päls) o v ände o sprang åt motsatt håll eftersom tjejerna sprang mot småhundarna,dessutom vrålade jag åt dem att komma när jag hör hur småhundarna tjuter...fick för mig att nu kommer mina hundar att mörda  småhundarna(som faktiskt tjöt för att de blev glada över att träffa andra hundar)hursom helst så gjorde nog deras tjut att mina inte vågade gå fram till dem utan de vände o kom springande tillbaka,varpå alla hamnade i koppel ,även småhundarna...var himla glad att jag inte hade instruktörsjackan på mig,det hade varit något pinsamt...jag som avskyr när folk inte har nån koll på sina hundar o så gör man likadant själv...nu var hundarna aldrig framme direkt men ändå...

Ovido - Quiz & Flashcards