Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Heli - 2 augusti 2009 21:11

Så var vi hemma igen efter helgens tävlingar,är rätt trött och hundarna med,man blir nog rätt slut av att tävla agility i två dagar o springa fyra lopp /dag o dessutom komma ihåg banan..vilket jag faktiskt gjorde varenda gång,tilloch med hoppklass två banan idag som först kändes som att jag inte fattade nånting av,men efter att ha gått runt där en bra stund o sen va den sista som var kvar på banan så kom jag ihåg...ja att jag sen gjorde fel ändå o vi blev diskade det är en annan sak..vi gjorde bra ifrån oss ändå!

Det gick bättre för oss igår,Akira kom tvåa i agilityklass 1 o tog en pinne! Brisen for iväg som ett jehu o lyssnade inte alls på mig i den klassen men vi kom runt med 15 fel...o en trettonde plats.

Ihoppklass 1 så vet jag inte vilken placering Akira hade,men jag tror vi fick tio fel.

Ihoppklass2 så gjorde Brisen ett kanonlopp o vi blev felfria,en andra placeringoch en pinne.

Snart är vi uppe i hoppklass3 o kvar i agilityettan...tänkte nästan lämna in fel tävlingsbok när jag lämnade in Akiras..

 Efter tävlingarna igår så  försökte Sanna o jag spela kort men vi var så trötta så det blev bara en massa flams av allt,så det blev tidigt i säng.

Vaknade inklämd mellan tre hundar i morse,men jag hade sovit bra ändå..

Idag gick det lite sämre för oss,Akira var trött efter gårdagen o då behövs det så lite,hon ramlade av på slutet av spången,jag tog tillbaka henne o hon skrek o skällde genom resten av banan (vi kallar henne&Athos för "Skrik" & "Panik",vet inte vem som är vem..)

Brisen gjorde ett bra lopp i agilityn idag,inga kontaktfältsfel men en vägran innan slalom,fem fel o en femte plats!

Ihoppklass 1 med Akira så blev vi diskade igen,hon funkade inte med mig idag riktigt,eller så funkade ingen av oss..

Grattis alla andra Otbk:are som var med o tävlade ni gjorde riktigt bra lopp allihopp!


Ovido - Quiz & Flashcards