Alla inlägg under februari 2009

Av Heli - 15 februari 2009 21:15

Dottern kom på Akira med att sova på bordet på övervåningen,var väl varmt o skönt i solen..

Av Heli - 15 februari 2009 20:49

till tävlingen,vi har tillbringat några timmar på klubben idag igen. Fick bra träningsällskap idag o hjälp med kommendering o tandvisning,känns som att vi är lite bättre förberedda för den här tävlingen än den i Tierp. Men  man vet inte...en belgare ska man inte lita för mycket på..eller mina tävlingsnerver..Akira känner av på en gång om jag inte är så lugn som vanligt.

Tränade lite på rutan med Akira idag,vilken hund hon är,så otroligt lättlärd..

Brisen är också lättlärd ,om hon vill..tränade lite med henne också,rutan gick bra några gånger,sen började hon backa in i den igen,att backa är tydligen roligare än att springa rakt fram!


Av Heli - 13 februari 2009 21:13

För ca en vecka sen så upptäckte Sanna att Ebba hade fullt med små knölar vid tuttarna,hon ringde då vår  lokala vet. som sa att det kunde vara juvertumörer eller att lymfkörtlarna var svullna.Hon tyckte vi skulle avvakta i två veckor o växte de  så skulle hon kontakta vet. igen.  Min vana trogen så sa jag att det är nog inget farligt o slog ifrån mig det totalt...

Sanna däremot ringde en annan vet. o fick tid idag,så hon o Jonny var dit med Ebba i eftermiddags(knölarna har vuxit mycket den här veckan,men jag tänkte att det var nog inte tumörer ändå..)

Vet. konstaterade att det var juvertumörer,han tyckte det var konstigt att de växt så fort,han kunde ta bort dem på plats men tyckte att det var bättre att åka till Ultuna o ta bort alltihopp,tumörer o livmoder,så vi får ringa dit på måndag o hoppas att få en tid fort,Ebba är pigg o matglad som vanligt så förhoppningsvis så har det inte spritt sig nån annan stans..


Syskonen Timenis har härjat vilt under dan när jag var på jobbet,de hade rivit ur diskhon med disk,tuggat sönder ett durkslag,tuggat sönder en massagekudde o plockat ut X-box spel som de tuggat sönder fodralen på,inte spelen som tur var.. kattmaten som stod framme hade de däremot inte rört..

Imorgon ska sambon o jag ut o äta o gå på bio,det gäller att hitta en film som bägge vill se,vilket inte är det lättaste..men det blir nog bra!


Av Heli - 12 februari 2009 18:58

Brisen har börjat löpa,ja hon höglöper inte än men hon är jättekär i Athos o hoppar på honom hela tiden,han vill gärna hoppa på henne också,men det tillåter hon inte. Eftersom vi inte ska ha några småtervorister så fick Athos va på övervåningen o Brisen o Akira nere..När jag kom hem från jobbet så  upptäckte jag en stor vit sönderbiten bomullshög på köksbordet(har bomull i fönstrena ,vårat hus är kallt o dragit), Akira har stått på bordet nu igen o ätit bomull o haft ner ljuslyktorna. På övervåningen var det inte så mycket roligare,Athos hade tömt en  hylla på böcker som låg sönderbitna i våran säng..nu har jag städat hela huset,ibland känns det som om jag inte gör annat än städar...imorgon får de hemska Timenis syskonen vara tillsammans så kanske de biter på varandra istället för inredningen.


Igår var jag o Monika på klubben o tränade,vi körde igenom lk 1 o kommenderade varandra,det gick rätt så bra,behöver träna på ingångarna,Akira hoppar glatt upp i sidan på mig jämt..men  hon har slutat bita mig i näsan,alltid en framgång!Ska försöka åka ner o träna på söndag igen o försöka träna på promenaderna hemma mer nästavecka,den här veckan har jag varit jättetrött,orkar nästan ingenting.. är nog trött på vintern.


Av Heli - 9 februari 2009 19:48

Fick brev från Östhammars bk idag,det var deltagarlistan till tävlingen,Akira o jag har nr 3,det är bra. Då hinner jag inte bli nervös o Akira hinner inte bli låg o less på att vara där.

För övrigt så har det varit en rätt vanlig måndag,är väldigt trött bara,sov jättedåligt i natt,vet inte om månen kan påverka,har aldrig märkt av det förut..

Ska till klubben på onsdag kväll o träna om nån har lust att hänga på,behöver lite kommenderings o tandvisningshjälp.

Av Heli - 8 februari 2009 20:33

Har precis kommit in med hundarna,det var riktigt ljust ute,behövde inte pannlampan ens.

Vi var o tränade o gick promenad på klubben idag, det gick jättebra att träna,inte rutan,men om jag tränade den med Brisen varje dag istället för att skjuta upp det jämt så skulle den sitta rätt fort...

Det kom många på promenaden idag,det var kul,vädret var ju inte så jätteroligt,håller på att torka mina skor...de blev ganska blöta


Av Heli - 8 februari 2009 16:39

Det blev Brisen utnämnd till igår på klubbens årsmöte,ja att vi var den enda sökande till det priset,ja..det är en annan sak...

Förra årets vinnare hade betydligt högre poäng än  lille Bris..

Men visst är hon duktig när hon känner för det,synd att hon är skotträdd,det vore kul att tävla lägre spår nu i vår...men det lär vi nog göra ändå,får väl hoppa över vissa moment,det är ändå spåret som är roligast..


Av Heli - 5 februari 2009 20:26



Kurser  för män 2009 

Folkhögskolan fristående kurser för män VT-09   

Kurs  1
Hur man fyller på ispåsar  
Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.
950:-




Kurs 2  
WC-papper. Är det sant att  toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
Diskussionsgrupp
1500:-




Kurs 3  
Är det möjligt att lyfta  upp toalettringen innan urinering?
Och hur lägga ner den igen efter  urinering?
Mycket praktiska övningar
2000:-




Kurs 4  
Efter middagen: Flyger de  smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
Lösningar och exempel på  videoband.
2500:-




Kurs 5  
Lär dig att hitta saker,  börja med att ställa de på de rätta platserna
istället för att gapa och  vända hela lägenheten upp och ner.
Öppet forum
1900:-




Kurs 6  
Att ge blommor till din  älskade skadar inte din hälsa
Bilder och ljudband
4000:- begränsade  platser!!




Kurs 7  
Våga fråga efter vägen när  du inte hittar
Berättelser ur verkliga livet.
1500:-




Kurs 8  
Är det genetiskt möjligt  att hålla tyst när frun kör bilen?
Körsimulator
7500:- obegränsat  antal.




Kurs 9  
Lär dig skillnaden på fru och mamma
Rollspel
1900:-




Kurs 10  
Hur man lär sig att älska  shopping?
Andningsteknik, meditation samt mental träning.  
500:-  Alla anmälningar är  bindande
obegränsat antal.





 

Ovido - Quiz & Flashcards