Alla inlägg under februari 2009

Av Heli - 4 februari 2009 21:08

 Dottern är jätteförkyld o väldigt hes,hon pratar oavbrutet hela tiden...så rösten går upp i falsett o försvinner ibland...men om man nu har pratat nästan oavbrutet sen man var 7-8 månader så är det tydligen svårt att vara tyst..

Av Heli - 4 februari 2009 21:07

Av Heli - 4 februari 2009 21:06

Av Heli - 4 februari 2009 21:05

Av Heli - 3 februari 2009 20:59

Av Heli - 3 februari 2009 20:45

Imorse var det riktigt kallt när jag var ute med hundarna-13 grader...inte så jätteskönt att sätta sig o åka moppe direkt..såg en som var ute o sprang på morgon också,det skulle jag aldrig göra om det var så kallt,inte annars heller,inte på morgonen...

Slipper ta hem mammas monsterkatter,hon hade högt blodtryck ,vilket inte är så konstigt eftersom hon flänger o far överallt!

 Akira är skendräktig o jättetråkig,jag har tänkt att vi ska ligga i o träna till tävlingen,det vill inte hon,hon stirrade på mig o gnällde o gick därifrån...ingen ide att träna med henne inte.

Brisen har aldrig nånsin satt sig på tvären när vi ska träna,även om hon har sina "valpar" så väljer hon att få träna med sin matte ,men de är ju rätt olika,Akira o Brisen..



Av Heli - 1 februari 2009 20:36

Idag har vi inte gjort särskilt mycket,sov rätt länge imorse o väcktes av en glad Akira! Vi var o hälsade på hennes o Athos uppfödare igår,Akira hon sov sig genom hela besöket som vanligt när vi är o hälsar på nån,när vi kom hem så gick jag o la mig,Akira var sjövild o racade runt i hela huset,hon fick fart på sin bror o de sprang över mig o Brisen i  sängen flera gånger. Att Brisen blev jättearg struntade de totalt i...tror jag somnade före de lugnade ner sig med!

Tränade lite agility här hemma idag,byggde upp en kombination med tre hinder ,slalom o tunnel. Det var tungsprunget i snön så  det blev inte så länge,ca 10 gånger /hund. De var duktiga bägge två,märks att Akira har blivit lite äldre o klokare!


Ringde mamma o pratade med henne en stund ,hon mådde inte bra,vet inte vad det kan va för fel,men hon skulle till vårdcentralen på tisdag,lovade ta hand om hennes katter om hon blev inlagd,vilket hon förhoppningvis inte blir. Tror inte att hennes katter skulle tycka om att vara hos oss,dessutom så är de inte några hundvänliga katter...men vi får väl se hur det blir..

Ovido - Quiz & Flashcards