Alla inlägg under juni 2009

Av Heli - 10 juni 2009 20:35

Idag blir de två år ,våra värstinghundar!


Av Heli - 9 juni 2009 22:02

Kom hem nyss från träningen,idag var vi ganska många så vi tränade bana idag,det är nyttigt att bara träna på att gå bana utan att det är tävling o bra för hundarna med att träna bana ibland,oftast så tränar vi kombinationer  vilket också är bra,men efter helgens tävling så känns banträning jättebra. Sen är mina hundar så olika att köra med,Brisen är så snabb att jag har fullt sjå att hinna med,oftast är hon några hinder före mig, nu är hon rätt hindersäker men det kan lätt bli fel för att hon är så snabb,mycket slarv blir det ibland...men när det sittter så har vi en otrolig tid istället.

Akira är nybörjare än,det är en helt annan handling med henne ,det gäller att vara tydlig,samtidigt så är hon mer följsam o noggrann,hon behöver bli mer hindersäker o träna på framåtsändandet,men det kommer med tiden..

Har tre dar kvar att jobba,sen är jag ledig ganska många veckor,ska bli skönt att vila upp sig lite o kunna ägna mig mer åt hundträning,ska ju tävla en del här framöver. På lördag är det agilitytävling igen inofficiellt den här gången,men det är roligt ändå ..

Av Heli - 7 juni 2009 20:42

Den här fågeln satt på stigen när jag kom med hundarna,den satt stilla när jag knäppte kort o sen flög den ..

Av Heli - 6 juni 2009 20:43

Firades inte med flaggviftande o sång av  vår familj..istället så var det svansviftande hundar  vi såg hela dan..

Vi har tävlat agility idag...försökt kanske det heter...för det gick inte så bra idag,men vi hade roligt o hundarna hade roligt,även om det känns surt när man missar en pinne för att  det blev en liten vägran...ibland litar jag för mycket på Brisen,hade jag bara tagit ett steg till mot hindret så hade vi haft den där pinnen(sambon tyckte jag kunde plocka pinnar i skogen istället,hur många som helst o gratis...)

Akira o jag blev diskade i bägge klasserna,pga. mig som alltid...men varje tävling är en träning i sig.


Av Heli - 5 juni 2009 21:51

Har vart på studentmottagning,äldsta syrrans  ena dotter tog studenten idag,så vi har ätit en massa mat o jordgubbstårta,är jättemätt,jag som alltid är hungrig ca en timme efter jag har ätit..konstigt att jag ändå lyckas hålla vikten,jag äter nästan jämt,tur att jag har hundarna utan dom så skulle jag rulla fram!

Imorgon ska vi tävla agility,det ska bli kul,ska tävla agility nästa helg med,lite omväxling till all lydnadsträning...kom på att det inte är så länge kvar till appelltävlingen i Valbo,så Akira o jag måste ut o spåra lite  oxå,o träna på framförgåendet o apporteringen o platsliggningen...bla ,bla,bla, ..måste  nog träna på alltihopp. 

Av Heli - 4 juni 2009 18:12

Trist väder idag,jag hade tänkt ta mig ner på träningen ikväll men har ingen större lust att gå ner till bussen,får bli träning hemma istället,eller en långpromenad i regnet...får se,måste stänga av här först...

Var på stan efter jobbet igår,träffade på en tant med en terv,tanten sa inte särskilt mycket,jag frågade henne var hunden kom från o då svarade hon -Stockholm !,det var det enda hon sa..hennes hund däremot pussade mig glatt i ansiktet...Kom på efteråt att man inte ska kasta sig över främmande hundar hur som helst ,alla är ju inte snälla..sånt man alltid försökte tala om för dottern när hon var liten o skulle slänga sig över varje hund. Vilket otroligt bra föredöme jag är...eller inte..


Av Heli - 2 juni 2009 21:14

Det har jag o mina hundar ägnat oss åt ikväll,Akira jagade en liten hund som sprang runt på agilitybanan,den hade lessnat o sprang bara ,antagligen så trodde Akira att det var en katt för hon kom av sig alldeles när den inte la sig ner,vilket våra katter alltid gör. Brisen var lite snällare,hon talade bara om att hon ville vara i fred o träna utan småhundar som kom i vägen för de hinder hon skulle över,annars så struntade hon totalt i dem..

Ovido - Quiz & Flashcards